טיפים לאיתור נזילות

טיפים לאיתור נזילות

כיצד בודקים נזילות בבית?

1.התראה מהמועצה או מהעירייה.
2.מד המונה הפרטי מסתובב כל הזמן.

רבים מהאנשים חושבים שכאשר מונה המים בבית אינו מסתובב זה אומר שהכל תקין.
אך לא תמיד המצב הוא נכון.
ישנם לקוחות אשר מגיע אליהם מכתב התראה שיש איבוד מים מעבר לנדרש, הם מיד ניגשים למונה ובודקים האם הוא מסתובב , אך באיבוד מים בכמויות קטנות קשה לראות את הנתון על המונה.
ריכזנו עבורכם רשימת טיפים לאיתור נזילות.

איתור נזילות מים

טיפים לבדיקות עצמית של איתור נזילות.

1.לוודא שכל הצרכנים בבית סגורים כולל ניאגרות, נקודות מים בגינה, בבריכה במידה ויש, הזנות לנקודות בבית להקפיד שברזים יהיו סגורים וכו'. חשוב לוודא שהמונה יציב ולסגור אותו לערך של חמש דקות, לאחר מכן לפתוח את ברז המונה ולראות האם המחוגים הקטנים והגדולים זזים. ואם כן עד כמה.

2.במהלך הלילה כאשר אין שימוש במים לקחת את מספר מד המים, ובבוקר לפני פעילות המים בדירה יש לקחת שוב את המספר ולראות אם המונה זז ואם כן עד כמה ? ואז ניתן לבדוק את כמות המים שאבדנו . לדוגמא: אם סגרנו את המונה בשעה 24.00 בלילה ובדקנו עד שעה 05.00 בבוקר ולצורך הרישום איבדנו 1 קו"ב , יש לחשב כפול מספר השעות ביממה וכפול מספר הימים , וכך להגיע לספירה הנכונה של איבוד המים.

3.(בדיקה יותר מדוייקת) ניתן לבדוק ע"י שעון לחץ מים אשר מתחבר לאחד הברזים בבית כגון: האינטרפוץ (ברז מקלחת) לסגור את מונה המים הראשי ואת כל הצרכנים הנלווים שיכולים לנזול באותה בדיקה. במידה ותהיה נזילה שעון המים ירד מהלחץ אשר קיים בבית. לדוגמא קיים 5 בר לאחר שלוש דקות יוכל השעון לרדת עד 0 בר, למרות שהמערכת אמורה להיות סגורה.

4.קיימים מצבים שהמים שנוזלים בדירות קרקע הם זורמים לתוך האדמה ומוצאים נתיבים המובילים למקומות נמוכים כגון: בריכות ביוב, בריכות תקשורת, תעלות חשמל ועוד. כאשר יפתח הלקוח את הבריכות יוכל לבדוק בעזרת פנס האם קיימת זרימת של מים נקיים.

בסרטון הבא תוכלו להתרשם מאופן הטיפול בבעיות נזילה



חזרה לעמוד איתור נזילות