חיתוך שורשים בביוב

חיתוך שורשים בביוב

סתימה במערכת הביוב, ולא משנה מאיזו סיבה, עשויה לגרום לנזקים חמורים. בין אם מדובר במערכת ביוב ישנה מאד ובין אם זו מערכת חדשה יחסית, חשוב לפנות אל המומחים בתחום לאיתורה ולטיפול בבעיה. תיקון הסתימה מוקדם ככל האפשר, תוך התאמת הפתרון לסיבה שבגינה היא נגרמה, עוזר לשמור על מערכת הביוב לאורך זמן ומונע בהמשך תקלות מיותרות. במקרים בהם חודרים שורשים למערכת הביוב, עשויה להיגרם סתימה בביוב, המונעת מעבר תקין של פסולת. טיפול נכון, הכולל חיתוך שורשים בביוב, מאפשר זרימה טובה ותקינה של פסולת וגם מניעת נזקים עתידיים, הנגרמים בשל חדירת השורשים.

טיפול נקודתי במקרים של חדירת שורשים למערכת הביוב

צמח הפיקוס ידוע כאחד האויבים הגדולים של מערכות הביוב. הצמח, שעובר פעמים רבות בסמוך למערכות הביוב השונות, יכול להגיע לאורך רב מאד ואף של עשרות מטרים. הצמח, שמחפש מקור מים שיזין אותו, נחשב לחזק ולאלים מאד, ולכזה העשוי לגרום לנזקים חמורים במיוחד במערכת הביוב.

השוק מציע כיום לא מעט חומרים, העוזרים לקטול את שורשיו של הפיקוס, אולם אלה נחשבים כפתרון זמני, ולמספר חודשים בלבד.

לאחר הטיפול בחומר חוזרים השורשים לגדול, מגיעים למערכת הביוב וגורמים לנזקים בצנרת. מסיבה זו, וכדי למנוע את חזרתם של השורשים וצמיחתם המחודשת, חשוב לפעול באופן אחר: חיתוך שורשים בביוב הינו הליך יעיל במיוחד. ניקוי שורשים בביוב כולל שימוש במספר כלים, העוזרים להוציא את השורשים שחדרו לביוב: מקלות ביוב, העשויים מברזל או מפלסטיק ומגיעים לאורכים שונים: 1 מטר,1.5 ו – 2 מטרים.

יש להם סוגים שונים של ראשים: ראש פומפה או ראש ספיראלי, המתחברים לקצה המקל ועוזרים להוציא את השורש באופן מדויק ומלא. כלי נוסף הן המכונות החשמליות להוצאת שורשים הכוללות ספיראלה בקוטר 12 מ"מ. לקצה הספירלה מחברים ראש, המיועד לפתיחת הסתימה וגם לניקוי השומנים שהצטברו בקווי הביוב.

פתרון בהתאמה מלאה על ידי מומחים בתחום שורשים בביוב

הניקוי הביוב נעשה, כאמור, באמצעות כלים מיוחדים, המצליחים להגיע ולחדור אל מערכת הביוב ולהוציא ממנה את השורשים שהצטברו בה וגרמו לסתימה.

פתיחת סתימות שורשים בביוב מתחילה בהכנסת מצלמה אל הצנרת כדי לבדוק את הנזק הקיים ולבחון איזה פתרון יכול להתאים לו.

במקרה של סתימת הביוב בשל חדירת שורשי פיקוס למשל, סתימה כמעט מלאה, מוחדרת מכונה חשמלית, המרחיבה את פתח הביוב ומרסקת את השורשים הקיימים.

במקרים בהם הצינור נמצא תחת קורות יסוד, מוחדר בלון, המתקן את פנים הצרת וללא הרס מיותר. לפני הכנסת הבלון מוחדר צינור חבל משיכה, המגיע עד המקום אליו חדרו השורשים. מדובר, כאמור, בעבודה מסובכת מאד הנמשכת לעיתים מספר שעות.

כל זאת, כדי להעניק את הפתרון הנכון ובעיקר כדי להגיע למקום הסתימה בצורה המדויקת והמקצועית ביותר. חיתוך שורשים בביוב

לסיכום

חיתוך שורשים בביוב הינו הליך מורכב המצריך פנייה לבעלי מקצוע, המתמחים בתחום. מומלץ להקפיד לבצע את החיתוך כמה שיותר מוקדם כדי למנוע נזקים חמורים ובעיות שונות במערכת הביוב כולה. חשוב לפנות אך ורק לחברות, המתמחות בניקוי וחיתוך שורשים מהביוב בעזרת מכשור מתקדם ואיכותי העוזר לזהות את מיקומה של הסתימה בצורה המדויקת ביותר ומבצע את הניקוי באופן נקודתי.