צילום צנרת ביוב

לפני כל תחילת עבודה כדאי להזמין אינסטלטור בעל מצלמה תרמית אם אתה לא רוצה הרס ושבירות מיותרות של קירות, בלטות וקווי ביוב.

צילום צנרת ביוב הוא תהליך חשוב ביותר בעבודות אינסטלציה על כל סוגיהן, בין אם מדובר על תיקון לנזק שכבר נגרם לצנרת עצמה ובין אם מדובר על בדיקה אותה חשוב לערוך לפני שיפוץ, או בחינה מעמיקה של השטח לפני בנייה עליו.

צילום צנרת ביוב נעשית בטכנולוגיה חדישה שלא הייתה ידועה לתחום המקצועי עד לפני כמה שנים בודדות, למעשה, עד לא מזמן על מנת לבדוק באם קיימת בכלל תקלה כזו או אחרת, ועל אחת כמה וכמה בכל הנוגע לתיקוני צנרת, היה צריך לחשוף את התשתית, כלומר לפתוח את הרצפה או הקיר, דבר אשר היה גורם בדרך כלל לנזקים היקפיים הן למבנה עצמו, ולעיתים אף לצנרת, גם אם לא היה לה נזק קודם לכן.

כיום, לפני שמתחילים בכלל להתעסק עם הצנרת, ישנם כלי שיקוף שונים אשר מאפשרים לבצע צילום צנרת ביוב מבלי שיהיה צורך לחשוף את הקיר או את הרצפה, ומבלי ליצור נזקים.

באמצעות צילום צנרת ביוב ניתן לראות באופן מדויק אם כלל קיים נזק לצנרת, ובמידה וקיים נזק, ניתן למצוא את הנקודה המדוייקת בה נוצרה נזילה או כל בעיה אחרת, למעשה, צילום צנרת ביוב הופך את כל תהליך הטיפול באינסטלציה לנקי הרבה יותר, הוא חוסך עבודה וטרחה רבה ומפאשר לטפל בבעיה באופן נקודתי.

אופן השימוש

צילום צנרת ביוב וניקוז

צילום צנרת ביוב משמש את האינסטלטורים לטובת איתור נזילות בקיר וברצפה ומקל מאוד על עבודתם, ועל ההתעסקות שלכם כלקוחות, אם קיים אצלכם חשש לנזילה, אל תאבדו זמן וצלצלו אלינו כמה שיותר מהר.
אנו זמינים במשך עשרים וארבע שעות ביממה וחיש מהר נענה וניענה לקריאה שלכם.

לפני שנתחיל בכל תהליך התיקון, במידת הצורך, נבצע צילום צנרת ביוב, על מנת לשמור על ביתכם ועל החפצים השונים בו, כך שהתהליך יהפוך ליעיל הרבה יותר הן מבחינת העבודה והן מבחינת העלויות הכרוכות בכך.
איתנו תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות, ואנו נבטיח כי תקבלו את הטיפול המהיר והמקצועי ביותר, במחירים חסרי תחרות.

צפו בסרטוני ההסבר למצלמות שאנו משתמשים בהם לאיבחון כשלים בקווי הביוב.

מצלמה קטנה לצילום קווי ביוב

 

דברים שחשוב לדעת על צילום צנרת ביוב

חברתנו עוסקת באיתור נזילות ובאיטום וטיפול של נזילות תת קרקעיות במערכות ניקוז מים וביוב, בדגש על פתרונות טכנולוגיים למניעת הרס. לאורך יותר מ- 15 שנים צברנו ניסיון רב ופיתחנו שיטה ייחודית, המאפשרת לספק מענה מהיר במינימום אי נוחות ועלויות עבור הלקוח, בהשוואה לפתרונות הקונבנציונאליים הקיימים בשוק. אנו מחזיקים בציוד המתקדם בעולם לאיתור נזילות, ובכך אנו יכולים לאתר ללא הרס ובאופן מדויק מאוד נזילות הנגרמות בנסיבות שונות. המצלמות שלנו יכולות לחדור עד לחמישים מטרים עומק בצנרות בקטרים שונים, ובעזרתן ביכולתנו לראות את מצב המערכת מבפנים בזמן אמת, ואף לתעד את הממצאים עבור הלקוח.

אם עוד לא הזמנתם בעבר צילום צנרת ביוב כדאי שתדעו כמה דברים על הנושא. ראשית, מדובר בשיטה שכבר הפכה לנפוצה מאוד בימינו וחברתנו גאה להיות החלוצה בתחום בישראל. עד לכניסתם של הסיבים האופטיים לתחום צילומי הביוב, משימת איתור הנזילות והסתימות בקווים אלו היתה מורכבת וארוכה. מכיוון שכמעט תמיד מדובר בבעיות שאינן גלויות לעין, הניכרות למשל בהצטברות רטיבות על הקרקע, בריח רע, או בעלייה קפילארית אל קירות המבנה, הרי שאין אפשרות לדעת בוודאות את מיקום הנזילה המדויק וסיבתה מהסתכלות פשוט. לפיכך, בעבר אנשי המקצוע נדרשו להסתמך על ניחושים מושכלים ולבצע חפירות בכמה נקודות, לרבות במידת הצורך הרמה של אלמנטים, עד שנמצאה הנקודה המדויקת. עבודות אלו נמשכו זמן רב והיו כרוכות בהפרעה משמעותית לאיכות החיים, בעלויות גבוהות וכן בנזקים שהצריכו הוצאות לא מבוטלות על תיקונים. כאמור, כיום המצב שונה לחלוטין בזכות צילום צנרת באמצעים מתקדמים כפי שחברתנו מחזיקה.

 

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שלא כל בעל מקצוע בתחום האינסטלציה מחזיק בציוד הנדרש לביצוע צילום צנרת ביוב, או בעל הכשרות וניסיון בביצוע העבודות. יתר על כן, לא כולם מסוגלים לתת מענה לבעיה שהתגלתה במסגרת הצילומים. לפיכך, חשוב לבחור את החברה שאליה אתם פונים בקפידה ולוודא שהיא מחזיקה בציוד מתקדם ובעלת ניסיון רב בפתרון בעיות בצנרת ביוב. בתוך כך, יש לשים את הדגש על פתרונות מהירים ויעילים שאינם גורמים לנזקים מיותרים.

צילום צנרת ביוב נדרש במצבים מגוונים של כשלים, סתימות, נזילות, פיצוצים וכן הלאה. כך למשל, לעיתים חורים קטנים בצנרת הביוב שאינם מורגשים, מהווים מצע מצוין להתפתחות שורשי עצים וחדירתם דרך החורים אל הצנרת. עם הזמן השורשים מתרחבים ועלולים לגרום לסתימת הצנרת כמו גם להרחבה של הסדקים. כעת הבעיה כבר מחמירה ועלולה בהחלט להתבטא ברטיבות גדולה, בריחות עזים, באי יכולת להשתמש במוצרי קצה שונים וכדומה. ומכיוון שלא ניתן לדעת בוודאות היכן חדרו השורשים לצנרת, או אם זו בכלל הבעיה, יש לצלם את המערכת מבפנים ולהגיע אל הנקודה המדויקת.

צילום צנרת מים מתחיל בפנייה שלכם אלינו ובתיאור הבעיה הנוכחית. אנו נגיע למקום לביצוע בדיקה ראשונית ויכול מאוד להיות שעל סמך הממצאים בשטח וניסיוננו כבר נקבל כיוון טוב לגבי מקור ומהות הבעיה. לאחר מכן,  במידת הצורך יבוצע צילום הצנרת. הצילום מבוסס על סיב אופטי שהינו כבל ארוך, חזק וגמיש בעובי מספר מילימטרים, שאותו אנו מחדירים אל תוך הצנרת. בראשו של הכבל מצויה מצלמה מיוחדת בעלת הגנה מפני רטיבות ופגיעות, המשדרת את התמונה ישירות אל הצג שמחזיק איש המקצוע.

 

כך אנו מקבלים בזמן אמת תמונת מצב מלאה של הנעשה בתוך הצנרת. יש לציין כי למרות התנאים החשוכים לחלוטין שבתוך הצנרת מתקבלת תמונה ברורה מהמצלמה, שכן היא מצוידת תאורת לד חזקה במיוחד. בנוסף, אנו יכולים לסובב את המצלמה ולשלוט בה באמצעות רובוט לקבלת כיסוי מלא של כל זוויות הצנרת, וביכולתנו גם להקליט את הצילומים על מנת שישמשו אותנו ואתכם בעתיד. לאחר שהצילומים יסתיימו נמסור לכם הסבר מפורט על טיב הבעיה, מקורה ומיקומה, ועל האפשרויות לתיקונה. במידה ותבחרו לתקן איתנו נוכל לבצע את העבודה ביעילות גבוהה עם שיטת ייחודית שפיתחנו, המונעת חפירות ונזקים מיותרים ומהווה המשך ישיר לקונספט של צילום צנרת ללא הרס.

יש לא מעט חברות בישראל המבצעות צילום צנרת, ומדובר בשוק חופשי ללא מחירון אחיד המחייב את בעלי המקצוע. מצד שני, אם תבצעו סקר שוק בין מספר חברות בוודאי תגלו שישנו טווח מחירים מקובל, העומד לרוב על כמה מאות שקלים לביצוע הצילומים. המחיר משתנה בהתאם למורכבות העבודה והצנרת, לטיב הציוד הנדרש ופרמטרים נוספים. באופן כללי מומלץ לבחור בהצעת מחיר המצויה בטווח המקובל, ואם קיבלתם הצעה גבוהה יותר כדי להבין האם היא מוצדקת מבחינת יכולות החברה והציוד שלה, מבחינת חיסכון בעלויות נלוות לצילומים (כגון תיקון נזקים) וכן הלאה. מאידך, אם קיבלתם הצעת מחיר נמוכה מהטווח המקובל, יש לוודא שהיא לא באה על חשבון מקצועיות ואיכות העבודה.

כמו בכל תחום, גם בצילום צנרת יש הבדלים בין בעלי המקצוע, וחשוב לדעת שלא כל האינסטלטורים ערוכים למשימה מבחינת הציוד שהם מחזיקים, הכשרתם המקצועית וניסיונם בתחום. בכל מקרה, מומלץ לתת עדיפות לחברה מנוסה מאוד – כפי שניתן להתרשם למשל מאתר האינטרנט שלה. במידת הצורך, כדאי לבקש חוות דעת מלקוחות שקיבלו את שירותיה בעבר. בנוסף, תנו עדיפות לחברה שמסוגלת להתמודד בהצלחה הן עם הצילומים והן עם כל תיקון נדרש בצנרת, וזאת בדגש על טכנולוגיות מתקדמות המונעות נזקים והרס, ולכן חוסכות בעלויות.