תיקון צנרת ביוב ללא הרס

חברת אינפרא בונפיל גאה להוביל את תחום האיתור והתיקון ללא הרס של צנרת מים וצנרת ביוב עבור לקוחות פרטיים, עסקיים, מסחריים ומוסדיים. מאז הוקמו החברה בשנת 2006 סופקו שירותיה לשורה ארוכה של לקוחות, אשר נהנו משירות יעיל ומהיר תוך שימוש בפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים מסוגם בעולם. בין היתר, אנו אמונים על פיתוח שיטת BONFILINE עבור תיקון צנרת ביוב ללא הרס, וכן תיקון מרזבים וצנרות ניקוז מים מסוגים רבים. מדובר בשיטה המיועדת למקומות בהם אין גישה נוחה ופשוטה להחלפה של מרזב או קו ביוב, ובמקרים אלו במקום לבצע הרס נרחב אנו משילים צינור חדש לתוך הצינור הפגום. על יתרונותיה ומשמעותה של שיטה זו תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

קודם כל מאתרים את הנזילה ללא הרס

תיקון צנרת ביוב ללא הרס הוא תהליך מקצועי המצריך הכשרה ייעודית ומיומנות גבוהה. יחד עם זאת, עוד לפני שמתחילים בתיקון יש לבצע איתור מדויק של מקור הנזילה. כידוע, במקרים רבים נזילות מהביוב אינן גלויות לעין עקב העובדה הפשוטה שהצנרת מצויה מתחת לאדמה. הסימנים כמו ריחות רעים או רטיבות בקרקע בהחלט ניתנים לזיהוי, אך אינם בהכרח מעידים על הצנרת שבה יש את הבעיה, על המיקום המדויק של הכשל וגם לא על הבעיה עצמה. כך למשל, ייתכן שמדובר בפיצוץ בצנרת ישנה ובלויה אשר הלכה ונסתמה ונוצרו בה לחצים גבוהים, ייתכן שמדובר בשורשי עצים שחדרו אל הצנרת בהדרגה והרחיבו את הפתחים שלה, וייתכן שהכשל הוא ברכיב כזה או אחר המחבר את הצנרת.

בכל מקרה, יש להתחיל בפעולות של איתור המיקום המדויק של הבעיה ומהותה. מכיוון שהצנרת סמויה מן העין, בלא ציוד ייעודי ומתקדם יהיה צורך בביצוע עבודות נרחבות לאיתור מיקום הנזילה, כגון חפירות, הרמת ריצופים ודקים, פינוי שבילים, צמחייה וכדומה. כמובן שלעבודות אלו יש מחיר מבחינת משך הפרויקט, נזקים שהוא גורם והעלויות עבור התיקונים שלהם, וזאת עוד לפני שמתחילים לטפל בבעיית הנזילה עצמה. ואולם, בזכות הציוד המתקדם שחברתנו מחזיקה בו ניתן כיום לבצע איתור מדויק מאוד של נזילות בביוב ללא צורך בהרס נרחב או בכלל.

כך לדוגמא, במקרים מסוימים נשתמש בצינור ארוך או כבל אופטי שבראשו מצלמה עמידה בפני רטיבות וחבלות. המצלמה מעביר בזמן אמת אל הצג שמחזיק איש המקצוע את הנעשה בתוך צנרת הביוב, החל בסתימות ועד לסדקים, חורים, בלאי וכשלים אחרים. זוהי מצלמה מתקדמת המעבירה תמונה באיכות גבוהה גם בתנאים החשוכים של הצנרת התת קרקעית, בזכות מנורות לד חזקות שמחוברות אליה. כמו כן, במקרים מסוימים אנו עשויה להשתמש ברובוט המוביל את המצלמה ומכוון אותה בתוך הצנרת, במכשיר אקוסטי לאיתור זרימות מים ותוואי צנרת, ובמקרים אחרים אף נשתמש במכשיר ייעודי לאיתור נזילות באמצעות גז שנזרים אל המערכת.

שיטת BONFILINE עבור תיקון צנרת ביוב ללא הרס מיועדת לבתים פרטיים, לבתי חולים, לבניינים משותפים, למפעלים, מוסדות וכיוצא בזאת. מדובר בשיטה המבוססת על מיקום של צינור ביוב חדש בתוך הצינור הקיים והפגום, בלי צורך לבצע חפירות ועם הפרעה מינימאלית להתנהלות היומיומית במקום. הצינור החדש עשוי מחומר דמוי פלסטיק, אך בעל חיזוק של סיבי זכוכית, שאיכותו גבוהה במיוחד והוא חזק יותר מהצינור הישן. את הצינור החדש אנו משחילים פנימה לתוך הצינור הקיים, והוא מתחבר אל הצינור הפגום בעזרת שיטת האינברסיה.

 

אינברסיה היא שיטה מתוחכמת שבה לחץ מים או לחץ אוויר גורמים להיצמדות חזקה מאוד אל הצינור החדש אל דפנות הצנרת הישנה. בהמשך, כאשר תהליך האינברסיה מסתיים, הצינור הגמיש שהחדרנו עובר תהליך מהיר של התקשות וכך מקבלים צינור קשה וחזק מאוד שמהווה ציפוי לצנרת הקיימת. אמנם, בתהליך זה מתקבלת ירידה בקוטר הצנרת אולם היא נמוכה מאוד, של כשישה אחוזים בלבד, ואינה משפיעה באופן משמעותי או מורגש על זרימת המים מעתה והלאה. למעשה, הצנרת החדשה משפרת את הזרימה ולכן מתקזזת עם הירידה בקוטר. יש לציין כי אנו מסוגלים להתאים את צנרת ה- BONFILINE לכל עובי מבוקש של צינור ולכל קוטר ואורך. זאת בזכות החומר המיוחד שממנו הצינור עשוי, לבד צפוף מאוד ולא חדיר למים, אך כזה שניתן לעיצוב למימדים הרצויים.

תיקון צנרת ביוב ללא הרס מספק כמה יתרונות משמעותיים, וזאת בהשוואה לשיטות אחרות ובוודאי לשיטות המצריכות חפירה. כך למשל, בשיטה החדישה שלנו אין צורך בהריסה של קירות, שבילים, צמחייה וכדומה, והדבר מתבטא גם בניקיון של האתר בו מבוצעות העבודות. כמו כן, זוהי שיטת תיקון מהירה מאוד שיכולה להסתיים בתוך שעות ספורות, דבר החוסך זמן ללקוח ומשיב את קו הביוב לפעילות מלאה בפרק זמן סביר בהחלט. בנוסף, הצינור החדש מספק תיקון קבוע וזרימה משופרת, עם עמידות יותר גבוהה לתנודות קרקע מאשר חומרי ניקוז מקובלים כמו בטון וכדומה.

 

עוד יתרון משמעותי טמון בעלות-תועלת. שיטת BONFILINE הינה יחסית זולה ותוצאותיה מעולות בטווח הקצר ולזמן ארוך. זאת, בין היתר, בזכות אבטחת איכות קפדנית המלווה את כל שלבי הייצור לקבלת מוצרים מעולים ואחידים באיכותם, ובזכות התקנה מקצועית המבוצעת אך ורק על ידי קבלנים מורשים בעלי ניסיון והכשרה ספציפית בשיטה זו. לפיכך, הנתונים מעידים כי שיטה זו מביאה ליחס עלות-תועל גבוה בעד שבעים וחמישה אחוזים ביחס לשיטות אחרות.

תיקון צנרת ללא הרס בשיטת BONFILINE יכול להתאים לשורה ארוכה של מצבים ונסיבות. כך למשל, ניתן להשתמש בשיטה זו במערכות ביוב, בצינורות ניקוז אנכיים של מי גשמים, במפלשי מים, במרזבים וכיוצא בזאת. למעשה, משתמשים בה גם לאיטום של חדרי אחזקה ושירות, מיכלים ופתחי תעלות ניקוז וביוב. ניתן גם להשתמש בצינורות מתקדמים אלו בצנרות שזורמים בהם חומרים כימיים חזקים, ומים ונוזלים אחרים בטמפרטורות מאוד גבוהות. כמו כן, ניתן להתקין את הצינורות באורכים המתחילים חצי מטר בלבד עבור תיקון מקומי, ועד לקטעים רציפים באורך של 50 מטרים. אין פלא איפה שמדובר במוצר מקובל ואף מומלץ על ידי מהנדסים אזרחיים, אדריכלים, רשויות מקומיות ועוד. יש להדגיש כי כל ההתקנות מבוצעות עם אחריות מלאה מצד המתקין, המתחילה ביום סיום ההתקנה.

כפי שניתן להבין, תיקון צנרת ביוב ללא הרס אינה משחק ילדים. רק קבלנים מנוסים ומוסמכים לביצוע העבודות יכולים לספק את השירות, וחשוב שתקפידו על כך. שאלו את החברה לגבי ניסיונה ובקשו לראות הסמכות, ושאלו לגבי פרויקטים שביצעה בעבר כדי להתרשם מניסיונה. כמובן שחשוב לוודא שהחברה מחזיקה גם בציוד מתקדם לביצוע איתור נזילות בקווי ביוב ללא הרס.

העלות של תיקון צנרת ללא הרס משתנה בהתאם למספר פרמטרים, ביניהם אורך הצנרת שיש להחליף, מורכבות תנאי השטח, מספר שעות העבודה הנדרשות, ועוד. יחד עם זאת, כפי שצוין לעיל בכל מקרה מדובר בשיטה בעלת עלות-תועלת גבוהה משמעותית מזו של אחרות, כך שההשקעה בה בהחלט מצדיקה את עצמה. כאשר תפנו אלינו נשמח לספק פרטים נוספים והצעת מחיר ברורה בשקיפות מלאה.