סוגי כשלים בביוב

חידוש קווי ביוב ומרזבים | פתיחת סתימות ביוב | צילום צנרת ביוב | צילום קווי ביוב | שורשים בביוב

סוגי כשלים בביוב

כאשר השורש גדל בעיקר בתקופות חמות, הוא מחפש מקורות מים.
השורש יגדל מהר יותר כאשר אינויקבל מספיק מים .

דוגמא: שורש שאינו קיבל מספיק מים ונמצא סמוך למקורות ביוב כמו צנרת ביוב ובריכות ביוב יחוש את המים הזורמים בצנרת ובסופו של דבר יצליח לחדור בחיבורים בין הצינורות או בין הבריכה לצינור וייצור לעצמו אספקת מים ( ויקרא לכל החבורה של השורשים )עד אשר יגרום לנזק וסגירת קווי הביוב ואי זרימת מים ולחילופין סתימות בצינור.
כדי לתת פתרון לבעיית השורשים אנו פועלים לפי שיטות חדשות שמקובלות בעולם. חשוב לציין כי לאחר שהשורש הצליח לחדור לצינור או לבריכה לא יהיה ניתן לעצור אותו. רבים מחפשים וחושבים שקיימים חומרים שיוכלו לתת מענה לבעיית השורש אך לפי ניסיוננו ולפי סקרים שנערכו שבמקרה הטוב ביותר חומר יכול רק לעקב במספר חודשים את התפתחות השורש אך לא יפתור את הבעיה , כך שכסף רב ואנרגיה מיותרת נזרקים לביוב.

שני הפתרונות היחידים שקיימים כיום הם:
1.ניקוי הקו בכלים מיוחדים ובלחצי מים גבוהים, צילום מדויק פנים צנרת שיראה את מצב הצינור .
לדוגמא: קו הנמצא בדירת קרקע אשר בו עוברת מערכת ביוב באורך של 15 מטר ובעומק 2 מטר בקו "4 בין בריכה לבריכה שמעליו קיים ריצוף כגון: שיש או קרמיקה ולאחר הצילום ראינו שקיימות שלוש חדירות של שורשים במקומות שונים .

דיווחנו ללקוח שקיימות שתי אפשרויות:
1.לחפור את האזור באורך של 15 מטר וברוחב של מינימום מטר שחשוב לציין כי הגישה הייתה מאוד קשה להבאת כלי חפירה למקום כגון: מחפרון וכדומה. כך שעלויות העבודה הסתכמו בעשרות אלפי שקלים עקב זמן עבודה ממושך, שבירה מיותרת ושיקום המקום לאחר מיכן.

2.האפשרות השנייה שהצענו ללקוח היא הוצאת השורשים בלחץ מים גבוה ע"י דיזות מיוחדות ושטיפת הקו ע"י משאית בלחצים גבוהים. לאחר מיכן להשחיל שרוול מבריכת ביוב לבריכת ביוב אשר בתוכו אנו מחדירים דבקים כגון: אפוקסי. ולאחר מיכן ינופח בלחץ של כ 6 בר ויוצמד לדפנות ולאחר כשעתיים השרוול יתייבש לחלוטין ויוצר קו חדש לגמרי הכולל שיפועים נכונים והחלקה כראוי לקו ביוב, כך שהמים שיזרמו בצינור יזרמו ללא הפרעה וללא שיבושים בזרימת המים.
חשוב לציין כאשר הצינור נצמד לדופן הצינור הישן הוא סוגר את החיבורים הקיימים ולא ייתן לשורשים לחדור שוב.
תהליך עבודה זה עורך כיום עבודה וחוסך שיבוש במהלך החיים וחוסך כספים רבים. לעמוד שורשים בביוב

שבר בקו ביוב

לדוגמא: הוזמנו ללקוח אשר גר בחיפה באזור הכרמל, אשר התלונן על נזילות הקיימות באזור הקיר התומך אשר נמצא תחת הגינה, ובזמן שימוש יתר של הצרכנים כלומר קו ביוב הנזילה מתגברת ובזמן שלא משתמשים הנזילה מאיטה.
לפני שהוזמנו הלקוח הזמין בעלי מקצוע אחרים אשר הציעו לו להרים את שטח הגינה ולהחליף את קו הביוב הראשי אשר נוזל.

כאשר אנו הגענו למקום החדרנו מצלמת פנים צנרת לביוב מכיוון הבריכה וזיהינו בעיה בצינור "6 המתחבר ל T "6 היורד לבריכה הראשית ובחיבורו נוצר מרווח עקב תזוזה של האדמה וכמו כן גורם לנזילה בזמן שימוש בצרכנים.
הוחדר בלון מיוחד אשר מסביבו לופף יריעת סיבי זכוכית שנמרח בדבק אפוקסי מיוחד אשר מיובא מאנגליה, במקביל עם המצלמה הוחדר הבלון לצינור ונדחף עד אזור הכשל כלומר אזור ה T ונופח בלחץ של 3 בר. כך שלבד הזכוכית בזמן הניפוח נדבק לדפנות ולאחר כשעה וחצי שחררנו את האוויר, הלבד עם הדבק האפוקסי נשאר בדופן הצינור והבלון הוצא מהמקום. כך שעבודה זו התבצעה ללא גרימת נזק ללא חפירה וללא הרס וסה"כ משך זמן העבודה כשלוש שעות.

שקיעת קו ביוב

במקרים מסוימים לאחר שטיפה בלחץ מים גבוה וצילום הקו אנו מאבחנים שיש צינורות אשר השיפוע שלהם השתנה מסיבות שונות כמו: תזוזה של האדמה, אי מילוי נכון והידוק האדמה בזמן הבניה, אי התקנת גומיית איטום בחיבור אשר גורם לנזילה תחת הצינור ותזוזתו.
במקרים כאלה קיימים מספר פתרונות:
1.חפירת המקום וגילוי הבעיה ע"י מצלמת פנים צנרת פלוס לוקייטור המסמן את הנקודה מדוייקת של המיקום התת קרקעי תיקון והחזרת המצב לקדמותו.

2.במידה והשקיעה לא חריפה יש אפשרות לשרוול בצורה מקומית ולחזק את הקו כדי ליצור לו חיזוק נוסף באותו אזור. במידה והשקיעה גדולה יותר מ 30% ניתן להכניס רובוט חיתוך המופעל בלחץ אויר גבוה, כשהרובוט יכנס ויגיע למקום הבעיה הוא ירחיב ע"י מקדח מיוחד את פתח הצינור אשר שקע (ככל הניתן) ולאחר מכן יבנה שרוול באותו אזור ע"י בלון עם סיבי זכוכית ודבקים אפוקסים.

לדוגמא: בעיה שהייתה בגשר הזיו, קו ביוב ראשי "6 באורך של 30 מטר מבריכה לבריכה נבדק ע"י מצלמה פנים צנרת עקב סתימות והצפות חוזרות ונשנות. הקו נשטף בלחץ מים גבוה.
הוחדרה מצלמה פנים צנרת אשר מצלמת 360 מעלות וזוהתה הבעיה. כאשר נבנה הקו כלומר עדיין בתהליכי בניה וסגירת הקו ע"י מילוי חול, שפכו על הקו חומרי בניין כגון: ברזלים ואבנים. עקב כך נפגע הקו בחלקו העליון ונשבר.
בזמן תהליך זרימת המים, מים רבים יצאו מסביב לצינור וגרמו לשקיעתו עד 30%. חשוב לציין שקו הביוב עבר בעומק של כחמש מטר תחת הגינות של הבתים הפרטיים , וכדי לחפור ולגלות את קו הביוב קיים סיכון גדול של אי הצלחה מסיבות של עומק וסיכון גבוה שבמידה ויצליחו לחפור ולהיכנס לבור ולתקן, מעבר לכניסה הקשה קיים סיכון של קריסת האדמה על העובדים בתהליך התיקון.

לפיכך התקבלה החלטה לנסות לפתור את הבעיה ע"י רובוט חיתוך אשר יכנס למקום הפגיעה יכרסם ויקדח את הברזלים והאבנים אשר חדרו לקו הביוב בחלקו העליון והתחתון. חשוב לציין שפעמים רבות הזמינו משאית בלחץ מים גבוה שניסתה לפתוח את הסתימה בקו אך ללא הואיל מפני שכל פעם שהדיזה של המשאית הייתה מגיעה לנקודה היו נופלים שוב אבנים לתוך הקו השבור, ולפיכך התקבלה החלטה לפעול ע"י רובוט חיתוך תהליך החיתוך ערך כחצי יום עבודה.
הרובוט הוכנס לאזור בריכת הביוב בעומק של כ 4 מטר והוחדר כ 11 מטר לפנים הקו אשר שם קיימת הבעיה. לאחר חיתוך ופינוי האבנים והברזלים נשטף הקו שנית ושורוול אזור זה כלומר נבנה צינור פנים צנרת אשר סגר את השברים הקיימים.
פתרון זה חסך זמן יקר, הרס רב וסיכון מיותר.