איתור ותיקון נזילות

מרזבים | איתור נזילות מים | בדיקה תרמית | איתור נזילות בצנרת | טיפים לאיתור נזילות | איתור ותיקון נזילות | רטיבות בקיר | איתור נזילות ביוב |

איתור ותיקון נזילות

איתור ותיקון נזילות- איך עושים זאת נכון

איתור נזילות בזמן הנכון יכול לעשות הבדל משמעותי בהיקף הנזק הנגרם כתוצאה מאותה נזילה. על כן קיימת חשיבות גדולה לשימת לב לתופעות חריגות והזמנת איש מקצוע על מנת לאתר את התקלה באופן מדויק ולטפל בה בהקדם.

איתור נזילות בזמן הינו דבר משמעותי אשר יש לתת עליו את הדעת. יכולה להיות לכך השפעה רבה על רמת הנזק וקלות התיקון. לא תמיד אנחנו יכולים לזהות בקלות את מיקום הרטיבות ואת קיומה. אבל במידה ואנחנו מזהים סימנים אשר מעידים על כך יש לוודא כי אנחנו אכן פועלים לתקנם.
סדקים וכשלי איטום
סדקים וכשלי איטום

מהם הדרכים לאתר נזילות

במידה ואנחנו מזהים סימנים של רטיבות או קילופים על הקיר או באזורים מסוימים בבית, נתחיל לחשוש שמא מדובר בבעיות בתחום הצנרת. בשלב זה ההמלצה היא לקרוא לאיש מקצוע המתמחה בצנרת ויוכל לפעול לאיתור נזילות מים או איתור נזילות בצנרת. בכל מקרה יש המצב יחייב אותו לבדוק מאיפה מגיעה הרטיבות על מנת שיוכל לפעול לתקן את המצב. לא תמיד שלב איתור הנזילות בקיר או איתור הרטיבות יהיו כל כך פשוטים. ישנם מקרים בהם שלב איתור נזילות בקירות יהיה מאד פשוט כיוון שאחרי שהפיצוץ התרחש בדיוק ליד מקום הרטיבות וכך יהיה זה פשוט באופן יחסי לבצע תיקון רטיבות בקיר או תיקון נזילות מים. אך ישנם גם מקרים שבהם הביטוי החיצוני של הרטיבות איננו מעיד על המיקום המדויק של התקלה. במקרה זה יש לחפש באופן מעמיק יותר אחר הנזילה. השאלה הבאה שנשאלת לרוב היא איך ניתן לאתר את הנזילה אשר נמצאת מתחת לפני השטח מבלי לעשות נזק רב לקירות או לרצפה עוד בשלב איתור נזילות בצנרת. התשובה לכך נעוצה בטכנולוגיות החדשות אשר פותחו והביאו להבדל משמעותי בעולם האינסטלציה.

איתור נזילות במצלמה טרמית

פיתוח המצלמה הטרמית והשאלה שלו לעולם האינסטלציה היא למעשה פיתוח מכשיר לגילוי נזילות מים. באמצעות המצלמה המוחדרת אל מערכת הצינור יש באפשרות איש המקצוע לאתר את מיקום התקלה המדויק ובכך לפעול לתיקון נזילות המים. צילום טרמי לאיתור נזילות מקדם אותנו לעבר פתרון הבעיה בצורה משמעותית. ברגע שבו איתרנו את מיקום בעיה, כך פתרנו את השלב המשמעותי אשר בידו לעשות נזק מיותר לקירות או לרצפה. הכוונה היא שכבר אין צורך בפירוק הקירות על מנת לאתר את מקור הבעיה. אחרי שלב איתור נזילות במצלמה טרמית, איש המקצוע יוכל לגשת אל הנקודה הפגועה ישירות ולבצע שם את התיקון רטיבות בקירות. זוהי הסיבה לכך שרבים משתמשים בצילום טרמי לאיתור נזילות.

 

תקלות בתחום הצנרת או הביוב

ישנו מגוון של גורמים אשר יכולים לגרום לנזילות או רטיבות. לעיתים הבעיה היא כתוצאה מסתימה מקומית בצנרת ולעיתים מדובר בבעיות המגיעות ממקום עמוק יותר במערכת הביוב ומשפיעות גל הצנרת הביתית שלנו. גם כאן הזמנת בעל מקצוע מיומן תסייע על מנת לפתור את הבעיה. בעל המקצוע יבחן את מקור הבעיה. הוא אמון על איתור שורשים בביוב ובדיקה האם קיימים שורשים בביוב אשר גורמים לסתימה. במידה ואכן איתור שורשים בביוב מעלה את המסקנה כי השורשים אכן הגיעו לביוב, בעל המקצוע יודע כיצד לסלק אותם ולטפל בהם על ידי חיתוך, ריסוס וכן הלאה. פתיחת סתימות בביוב, הן אם נגרמו כתוצאה משורשים או לכלות אחר אשר חדר למערכת הביוב, היא גם משימה שבעל המקצוע יודע לטפל בה בדרך הנכונה. פתיחת סתימות בביוב הינה תפקיד משמעותי אשר יכול למנוע תקלות רבות אחרות. לעיתים נוכל לזהות בעיות בזרימת המים בעקבות מרזבים תקולים או בעלי סתימות. על כן חשוב לדעת כי תחזוקת מרזבים ותיקון מרזבים הינם חשובים ביותר על מנת למנוע הצפות או סתימות מסוגים שונים.
שבר בקו ביוב
שבר בקו ביוב

תחזוקה וטיפול נכון בצנרת יכולה למנוע נזק רב

המסקנה העיקרית למעשה, היא העלאת המודעות לחשיבות הרבה בטיפול בבעיות הצנרת בהקדם האפשרי. המים כידוע אינם חומר גלם סטטי, הם הולכים ומתפשטים. איתור רטיבות ואיור נזילות בזמן וכמובן טיפול מקצועי ונכון בבעיות הללו, יוכלו לחסוך לכם עוגמת נפש רבה ונזק כספי גדול. ככל שמטפלים בבעיות הצנרת מהר יותר כך גם הנזק יהיה קטן יותר בהתאם.